Jak ujet městskou hromadnou dopravou 48 km za 4 hodiny a 28 minut a 97 Kč? Netušíte? ČSAD Karviná vám poradí!

Milí čtenáři,

ráda bych se s Vámi podělila o jeden svůj dnešní postřeh. Měla jsem v plánu dnes, tj. v neděli 23. dubna 2017, vyrazit z Karviné do Ostravy Poruby.

Tudíž jsem se při plánovaní cesty nemohla obejít bez webových stránek idos.cz a dpo.cz.

Informace, které jsem na těchto stránkách získala, mě doslova šokovaly, i když už delší dobu vím, že dopravní spojení do Karviné je po nedávných změnách více než tristní. (Takto je prosím, podle mého názoru, Karviná izolována od okolního světa.)

Když pominu nutnost několika přestupů jen ve vzdálenosti menší než 50 km, když pominu absenci večerních a nočních spojů (ony sice jsou, ale jsou s přestupy a já jako žena nebudu riskovat to, že uvíznu přes noc někde na zastávce v polovině cesty domů), tak nemůžu přejít neuvěřitelně absurdní informaci, že mohu absolvovat cestu Karviná – Ostrava Poruba v délce 48 km, cena 97 Kč a v době přepravy – světe div se – 4 hodiny a 28 minut!!! (Přestupy: Orlová, Ostrava, Hlučín, Ostrava, Ostrava.)

Toto už je skutečný výsměch a nelze to dále tolerovat!!!

Běžné vlakové spojení Karviná – Praha trvá cca 4 hodiny a je dlouhé necelých 400 km (tudíž zhruba 8krát delší než z Karviné do Ostravy Poruby – počítáno matematikou dopravních podniků). Na toto spojení je možné zakoupit si jízdenku v akční ceně za pouhých 99 Kč, což vím z vlastní zkušenosti.

Já se tedy ptám. Má se stát Karviná izolovanou oblastí s nedostatečnou a nevyhovující městskou a příměstskou dopravou? Proč se odpovědné osoby nepostarají o to, aby v Karviné a jejím okolí bylo zajištěno dostatečné hromadné dopravní spojení? Vždyť toto by přispělo i ke zlepšení ovzduší v už tak znečištěném regionu. Lidé by byli motivováni k využívání hromadné dopravy a nemuseli by používat své automobily.

A na závěr už jen perlička týkající se podniku ČSAD Karviná, kterou jsem objevila úplnou náhodou v souvislosti s nutností výměny stávajících čipových autobusových karet. Trošku jsem zapátrala a představte si, někteří vlastníci tohoto podniku (podle zveřejněných údajů z roku 2013 a 2015) sídlí na “krásné” pražské adrese. Nebudu teď rozvádět celý ten propletenec vztahů, ale vypadá to, že jde o tzv. prázdnou schránku. Nikoho zatím neobviňuji, protože některé údaje jsou staré a dnes už může být všechno jinak. Jen bych touto zmínkou chtěla upozornit, že ČSAD Karviná možná ovládá někdo, kdo sídlí v Hranicích na Moravě, nebo v Kroměříži, nebo třeba v Praze, či dokonce někde v zahraničí. Pán Bůh ví…

Leave a comment