Soukromí v České republice? Zapomeňte! Dnes už se bez vašeho vědomí a svolení objeví na internetu i fotky talíře, ze kterého jíte.

Je mi velice líto, že jsem byla donucena v tento sváteční a památný den, 8. květen, napsat tento komentář.

Mou povinností však je upozornit na skutečnost, že nezodpovědní a práva neznalí lidé porušují nejenom právo samotné, ale také narušují soukromí osob, které se nedopouštějí žádných trestných činů.

Dne 7.5.2017 byla městem Karviná zveřejněna nahrávka ze soukromého, zdůrazňuji soukromého dronu, zachycující kromě veřejně přístupných prostranství či budov nebo institucí, rovněž detaily soukromých a nekomerčních nemovitostí a pozemků. Opakuji, tato nahrávka nebyla pořízena oficiálně. Alespoň pokud je mi známo nejde o žádný propagační materiál města Karviná. Pouze si jistá soukromá osoba “hrála” se svou hračkou – super dronem – a nahrávala si bez vědomí občanů jejich nemovitosti, pozemky apod. a poté je publikovala bez vědomí těchto občanů na internetové síti.

Troufám si tvrdit, že toto je na kvalifikaci podle paragrafu 86 Nového občanského zákoníku.

Pán, který zmíněné záběry pořídil, může být rád, že můj pozemek a nemovitost se v jeho záběrech neobjevuje příliš jasně, jelikož už dnes by na něj bylo podáno trestní oznámení a současně i žaloba.

Nehodlám totiž tolerovat skutečnost, že mě úplně cizí osoba bez jakéhokoliv právního pověření špehuje na mém vlastním pozemku bez mého vědomí.  Nechápu, proč tato osoba hodlá prostřednictvím svém dronu zjišťovat, jestli mi na zahrádce roste červený, nebo snad dokonce žlutý tulipán. A aby toho nebylo málo, tak to zveřejní i na internetu. Opět bez mého vědomí.

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale v takové společnosti opravdu nehodlám žít.

Toto chování vypovídá pouze o ubohosti těch, kteří závidí plnohodnotný život lidí, jež se dokáží realizovat, jež dokáží přispívat společnosti a jež dokáží společnost pozvednout.

 

 

Leave a comment